PLAN PRACY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 2017/2018
Problem priorytetowy: Złe samopoczucie ucznia w szkole wynikające z nieumiejętności radzenia sobie w trudnych i stresowych sytuacjach.
Cel: Zachęcić dzieci, rodziców oraz pracowników szkoły do poznawania i wdrażania sposobów radzenia sobie ze stresem i poprawiających samopoczucie.
Zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji, termin realizacji |
Wykonawcy/ osoby odpowiedzialne |
Środki/ zasoby |
Monitorowanie (termin, osoba) |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
|
Co wskaże? |
Jak sprawdzimy? |
||||||
Tworzenie w szkole przyjaznej atmosfery i poprawa estetyki otoczenia. |
W akcji weźmie udział 80% uczniów, 20% rodziców oraz 80%nauczycieli. |
Październik- luty |
D. Maćkowiak wychowawcy klas, samorząd uczniowski |
artykuły papiernicze rośliny doniczkowe |
Szkolny zespół promocji zdrowia |
Konkurs na wykonanie gazetek klasowych z humorem "Śmiech to zdrowie"(ilość i jakość wykonanych gazetek, zaangażowanie uczniów), Zazielenianie sal – kwiatki doniczkowe, wystrój świąteczny sal |
Fotorelacja na stronie internetowej szkoły |
Wdrożenie projektu Indywidualni.pl - wskazującego odpowiedzi na pytania: Jak szybciej i efektywniej się uczyć? Jak efektywniej nauczać? Pomagającego poznać swoje mocne i słabe strony |
Wykonanie testu przez co najmniej 75% uczniów kl.4-7 i 80% nauczycieli
|
Wrzesień- październik |
Wychowawcy, informatyk |
Projekt edukacyjny |
Wychowawcy, Dyrektor |
profile uczniów w e-dzienniku
|
Wykorzystanie danych profilowych klasy podczas lekcji |
Projekt szkolny "Tydzień Życzliwości" |
Zaangażowanie uczniów podczas warsztatów, udział w konkursie na najbardziej życzliwą osobę. |
Zajęcia warsztatowe, podczas lekcji wychowawczych – semestr I |
L.Tórz J.Myślińska wychowawcy |
Materiały papiernicze |
D.Maćkowiak,
|
Liczba uczniów biorących udział w projekcie oraz konkursie, jakość i ilość prac uczniowskich |
Zdjęcia i informacje na szkolnej stronie internetowej, wywiady z uczniami |
Zorganizowanie warsztatów dla uczniów klas IV- VII na temat radzenia sobie ze stresem |
Większa świadomość dzieci i młodzieży na temat stresu, lepsze samopoczucie uczniów. |
Warsztaty dla uczniów Marzec -kwiecień |
Psycholog, pedagog K.Szubielski G.Kośmicka |
Materiały własne
|
D. Maćkowiak
|
Prezentacje multimedialne na temat stresu wykonane przez uczniów |
Wywiad z nauczycielami i uczniami, obserwacja |
Zorganizowanie warsztatów dla klas I- III na temat radzenia sobie z niepowodzeniem |
Prace plastyczne odzwierciedleniem zrozumienia tematu |
Warsztaty plastyczne, grudzień -styczeń |
J.Myślińska l. Tórz |
Materiały plastyczne, papiernicze
|
Joanna Myślińska L.Tórz |
Wystawa prac |
Wywiad z nauczycielami, wywiad z dziećmi |
Zorganizowanie spotkania dla rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli "Stres i jego wpływ na nasze samopoczucie” |
Co najmniej 75% rodziców oraz nauczycieli pozytywnie oceni przekazane treści |
styczeń |
K.Szubielski, G.Kośmicka |
Prezentacja multimedialna, ulotki i materiały edukacyjne
|
Krzysztof Szubielski |
Ilość osób uczestniczących w spotkaniu oraz wyniki ankiet |
Ankiety, wywiad |
Zorganizowanie zajęć tanecznych i/lub sportowych podczas długich przerw (antystresowa terapia muzyczno-taneczna) dla uczniów i pracowników szkoły |
Co najmniej 10% uczniów kl.4-7 oraz co najmniej 10% pracowników uczestniczy w zajęciach |
listopad - luty oraz kwiecien - maj |
G.Kośmicka D.Maćkowiak Uczniowski Zespół Promocji Zdrowia, nauczyciele wf |
Sprzęt muzyczny |
G.Kośmicka D.Maćkowiak Uczniowski Zespół Promocji Zdrowia |
Ilość uczestników, zaangażowanie |
Wywiad, obserwacja |
maj - podsumowanie działań i ewaluacja, wnioski do dalszej pracy
czerwiec - sporządzenie raportu