Regulamin wypożyczania podręczników w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Poznaniu
- 1 Zasady ogólne
Podręczniki (również nośniki elektroniczne dołączone do podręczników) stanowią własność Szkoły.
Podręczniki opatrzone są nadanym numerem ewidencyjnym i pieczątką biblioteki szkolnej.
Do użytkowania podręczników stanowiących własność Szkoły uprawnieni są wszyscy uczniowie, którzy rozpoczęli naukę w klasach I-VIII.
- 2 Udostępnianie podręczników
Wypożyczanie podręczników odbywa się na początku każdego roku szkolnego.
Podręczniki są wypożyczane na okres jednego roku szkolnego, z wyłączeniem wakacji.
Rodzice mają obowiązek zapoznać się z regulaminem wypożyczania podręczników podczas pierwszego zebrania rodziców w nowym roku szkolnym i podpisać się pod oświadczeniem o treści:
„Oświadczam, że znam regulamin korzystania przez uczniów z podręczników wypożyczonych przez szkołę. Jednocześnie potwierdzam przyjęcie odpowiedzialności za korzystanie przez moje dziecko z podręczników”.
Wszystkie podręczniki podlegają zwrotowi na tydzień przed wyznaczonym dniem zakończenia roku szkolnego.
- 3 Zasady odpowiedzialności za wypożyczone podręczniki
- Uczniowie i rodzice zobowiązani są do dbania o wypożyczone podręczniki, w szczególności:
- wyposażenia podręczników w okładki,
- nie dokonywania jakichkolwiek wpisów i notatek w podręcznikach,
- zgłaszania wychowawcy wszelkich uszkodzeń podręczników (np. rozdarcie, zalanie stron) celem niezwłocznego naprawienia przez bibliotekarza.
- Uczeń, który w trakcie roku szkolnego zmienia szkołę, jest zobowiązany oddać do biblioteki szkolnej komplet wypożyczonych podręczników i ćwiczeń.
- W przypadku zniszczenia lub zagubienia podręcznika rodzic dziecka jest zobowiązany zakupić nowy i zwrócić w terminie wskazanym w § 2 pkt 4.
- Przez zniszczenie podręcznika rozumie się umyślne lub nieumyślne spowodowanie wady fizycznej, która uniemożliwia jego dalsze wykorzystanie.
- 4 Postanowienia końcowe
Uczniowie, rodzice i nauczyciele są zobowiązani do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i stosowania się do zawartych w nim postanowień.
Organem uprawnionym do zmiany Regulaminu jest dyrektor Szkoły.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2016 roku.