MARZEC W GRUPIE „SMOKI”

 

KRĄG TEMATYCZNY:

  1. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
  2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
  3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
  4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć.
  • Poznanie obrazu graficznego głoski: r, s.
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia swobodnych wypowiedzi.
  • Obserwacja i rozumienie zmian zachodzących w przyrodzie. Poznanie pojęcia „przedwiośnie” oraz zwiastunów wiosny.
  • Poznanie oznak nadchodzącej wiosny, nazw pierwszych kwiatów.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowli roślin – rzerzucha.
  • Poszerzanie wiedzy na temat budowy roślin (pojęcia: cebulka, korzeń, łodyga, liście, kwiat).
  • Doskonalenie liczenia w zakresie 10.
  • Umożliwianie zdobywania wiadomości na temat ptaków: poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia. Rozpoznawanie piór i głosu wybranych ptaków. Poznanie rodzajów gniazd i ptasich domów. Zdobywanie wiedzy o ptakach wracających z ciepłych krajow. Obserwacja przyrodnicza w terenie.
  • Budzenie zainteresowania różnymi źródłami inforamcji: film przyrodniczy, albumy, encyklopedie, czasopisma, itp.
  • Poznawanie znaczenia znanych przysłów o wiośnie.
  • Poznanie zapisu cyfry 0.
  • Szukanie rozwiązań sytuacji problemowych metodą burzy mózgów.
  • Wspomaganie dzieci w lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
  • Rozumienie istoty pomiaru długości. Rozumienie pojęć: długi, krotki, wysoki, niski.

 

KROKUSY D. Gellner

Wybiegły krokusy spod śńiegu

I zatrzymały się w biegu

Nad nimi góry wysokie

A jeszcze wyżej obłoki

A one takie malutkie

Jak krasnoludki.